Na portalu DSC zamieszczono zbiór dobrych praktyk, przygotowanych przez urzędy, które wzięły udział w konkursie: „PROFESJONALIŚCI W SŁUŻBIE OBYWATELOM".
O samej inicjatywie wspominaliśmy kilka razy. Gdy zapowiedziano Konkurs (tu i tutaj), a także. gdy ukazał się Przegląd Służby Cywilnej nr 1 z informacją o wynikach. Gwoli przypomnienia:
Laureaci Konkursu Szefa Służby Cywilnej:
- Mazowiecki Urząd Wojewódzki w Warszawie, Izabela Szewczyk dyrektor Wydziału Spraw Cudzoziemców MUW;
- Urząd Skarbowy w Sierpcu, Henryka Piekarska naczelnik urzędu 1991-2014, Renata Witkowska obecnie pełniąca obowiązki naczelnika urzędu;
- Urząd Skarbowy w Olsztynie, Elżbieta Fąk naczelnik urzędu.
Wyróżnienia w Konkursie Szefa Służby Cywilnej:
- Dolnośląski Urząd Wojewódzki we Wrocławiu, Tomasz Bruder dyrektor Wydziału Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców DUW;
- Kujawsko-Pomorski Urząd Wojewódzki w Bydgoszczy, Andrzej Baranowski dyrektor generalny KPUW;
- Urząd Skarbowy w Mińsku Mazowieckim, Sebastian Borys rzecznik prasowy urzędu.
Pozostałe dobre praktyki docenione przez Komisję Konkursową:
- Urząd Skarbowy w Płońsku, Ewa Kołakowska naczelnik urzędu;
- Lubuski Urząd Wojewódzki w Gorzowie Wielkopolskim, Sławomir Banasiak kierownik Oddziału Zarządzania Organizacją w Biurze Organizacyjnym LUW;
- Urząd Skarbowy w Dębicy, Magdalena Nanuś-Łęcka zastępca naczelnika urzędu;
- Urząd Skarbowy Warszawa-Ursynów, Michał Gierszewski kierownik Referatu Organizacyjno-Administracyjnego USW-U;
- Drugi Urząd Skarbowy Łódź-Bałuty, Janusz Zdanowicz naczelnik urzędu;
- Urząd Skarbowy w Wołowie, Aleksandra Szubert naczelnik urzędu.
Prawdę mówiąc zabrakło mi tutaj informacji ile osób było zaangażowanych w poszczególnych urzędach w przygotowanie danej praktyki, bo jakoś tak nie jestem przekonany, czy wszystko od pomysłu do wdrożenia jest dziełem jednego autora.
Jak wynika z opracowania, zgłoszonych projektów było dużo więcej. Jest więc tam również przegląd i krótki opis szeregu, które akurat tym razem nie zmieściły się w puli „tych najlepszych”.
Dlatego warto zajrzeć do tego opracowania. Wprawdzie wydaje mi się, że w wielu przypadkach to właściwie normalne procedury, zwyczajne działania, które jak widać czasem urastają do dobrych praktyk. Kilka rozwiązań ma jednak z pewnością innowacyjny charakter, a niektóre niby oczywiste przypominają o tym jak powinniśmy wykonywać swoje obowiązki. Czlowiek uczy się całe życie i warto także czasem nie wyważać otwartych drzwi , a skorzystać z doświadczenia innych.