Gdyby ktoś nadal zastanawiał się nad tabelą 8 to mam kilka propozycji poniżej - skleconych trochę w pośpiechu, więc może coś mi uciekło. Praw autorskich sobie nie roszczę do tego, a jeśli ktoś ma inne pomysły, to podzielcie się tutaj. Termin do złożenia sprawozdania upływa z końcem stycznia.
|
|
zmiana przepisów ustawy o służbie cywilnej
|
proponowane działanie
|
Art. 81
|
Ocena okresowa dotyczy wykonywania przez członka korpusu służby cywilnej
|
proponowane działanie
|
Art. 97
|
Zmiana zasad rozliczania godzin nadliczbowych. Rekompensowanie nadgodzin czasem wolnym w tym samym wymiarze jest niezgodne z art. 4 pkt 3 Europejskiej Karty Społecznej (DzU z 1999 r. nr 8, poz. 67).
|
proponowane działanie
|
|
zmiana przepisów aktów wykonawczych do ustawy
|
ROZPORZĄDZENIE PREZESA RADY MINISTRÓW
|
|
Jak do art. 81 ustawy o służbie cywilnej
|
ZARZĄDZENIE Nr 1 PREZESA RADY MINISTRÓW
|
|
stworzenie przez urzędy centralne "wyceny" wykonywanych w urzędach zadań; ujmowanie do wartościowania wszystkich zadań przypisywanych do stanowisk pracy oraz umożliwienie uwzględnienia w wartościowaniu zadań przydzielonych indywidualnie i nie przypisanych do żadnego stanowiska pracy
|
proponowane działanie
|
|
Szkolenia i rozwój zawodowy
|
inne, jakie...
|
|
utworzenie i udostępnienie platformy elektronicznej umożliwiającej nawiązywanie kontaktów i wymianę doświadczeń przez pracowników różnych urzędów korpusu; ułatwienie dostępu do specjalistów z określonych dziedzin zatrudnionych w korpusie;
|
inne, jakie...
|
|
systematyczne organizowanie dni otwartych dla służby cywilnej i w ramach tego wydarzenia stworzenie warunków umożliwiających kontakt ze specjalistami różnych dziedzin, również spoza DSC
|
inne, jakie...
|
|
budowanie bazy wiedzy na poziomie DSC z zakresu zatrudnionych w korpusie specjalistów i tym samym umożliwienie dotarcia do nich (konsultacje, wizyty studyjne)
|
|
|
Komunikacja wewnętrzna
|
wspieranie i ułatwianie komunikacji i wymiany doświadczeń przy wykorzystaniu komunikacji elektronicznej
|
|
utworzenie i udostępnienie platformy elektronicznej umożliwiającej nawiązywanie kontaktów i wymianę doświadczeń przez pracowników różnych urzędów korpusu; ułatwienie dostępu do specjalistów z określonych dziedzin zatrudnionych w korpusie; wsparcie przy tworzeniu systemów zarządzania wiedzą urzędach
|
|
|
Wizerunek służby cywilnej
|
inne, jakie...
|
|
uruchomienie platformy elektronicznej dla obywateli na której można będzie w prosty sposób dotrzeć do poszukiwanych informacji - wykorzystanie tam materiałów wypracowanych m. in. w programie Klient w centrum uwagi administracji. Platforma taka mogłaby też pełnić funkcję nawigacyjną pomiędzy serwisami różnych urzędów, kierując szukających do odpowiednich źródeł
|
|
|
Zasoby na realizację zadań służby cywilnej
|
Realizacja projektów i upowszechnianie narzędzi umożliwiających efektywne wykorzystanie dostępnych zasobów ludzkichi finansowych
|
|
jak przy wspieraniu i ułatwianiu komunikacji
|