Nie wiem, jak to się stało, ale przespaliśmy ogłoszenie europejskiego konkursu dla instytucji publicznych - trochę o samym konkursie jest na stronie DSC
Ale za to u nas ciut więcej - pozwoliłam sobie bowiem przetłumaczyć regulamin, bo stąd wynika nieco więcej niż z powyższego komunikatu. Od razu uprzedzam: proszę się nie bulwersować, jeśli tłumaczenie nie zawsze jest literalne, bardziej chodziło mi o sens. Poza tym, po pierwsze, wiecie już chyba że nie przepadam za językiem urzędowym, a po drugie - o tej porze (jak kończę artykuł jest godzina 23:01) nawet po polsku już nie wszystko kojarzę...
Jeśli ktoś będzie startował - powodzenia!
Europejska
Nagroda
dla
Innowacji w
Administracji Publicznej
Europejska Nagroda
dla Innowacji
w Administracji Publicznej
zostanie przyznana
dziewięciu
najbardziej innowacyjnym
inicjatywom
realizowanym przez
władze publiczne
w całej Europie
, które przyczynią siędo
poprawy
życia mieszkańców
, będą pomocnefirmom
i będą stymulować
badania i edukację.
Wykorzystując tę nagrodę,
Komisja chce
uhonorować
udoskonalenia i innowacje
które mająpotencjał i mogłyby być powielane
w innych europejskich
dziedzinach.
REGULAMIN KONKURSU
Nagrody
w ramach siódmego programu
ramowego (7PR)
są przyznawane
w wyniku
konkursu. Konkurs na
Europejską
Nagrodę
Innowacji
w Administracji Publicznej
został ogłoszony i jest zarządzany przez Komisję Europejską
.Wszystkie wnioski muszą
być złożone poprzez elektroniczny system na stronie
www.ec.europa.eu/admin-innovators przed
15 lutego 2013 r. 17:00:00
czasu lokalnego w Brukseli
.
Definicje:
"Aplikacja"
oznacza
złożenie wniosku
uczestnika
konkursuEuropejskiej
Nagrody dla Innowacji w
administracji publicznej.
"
Uczestnik" oznaczaadministrację publiczną
, która konkurujeo nagrodę
zgodnie z warunkami
tego konkursu.
Kto
może uczestniczyć?
Wszystkie
organy administracji publicznej
w
państwach członkowskich UE
lub
krajów stowarzyszonych do
7.
Programu ramowego
na rzecz rozwoju (
7PR).Państwa członkowskie UE:
Austria, Belgia,
Bułgaria, Cypr,
Czechy, Dania
, Estonia,Finlandia, Francja,
Niemcy, Grecja,
Węgry, Irlandia,
Włochy, Łotwa
, Litwa, Luksemburg, Malta,Holandia, Polska,
Portugalia, Rumunia,
Słowacja, Słowenia
, Hiszpania, Szwecja, Wielka Brytania.Krajami stowarzyszonymi
są:
Albania, Bośnia i
Hercegowina, Chorwacja,
Wyspy Owcze
, Macedonia,Islandia, Izrael,
Liechtenstein
, Mołdawia, Czarnogóra, Norwegia,Serbia
, Szwajcaria i TurcjaDla celów
tego konkursu
administracją publiczną jest
każdy urząd
, o regionalnych lub lokalnych kompetencjach,
który funkcjonuje jednocześnie zgodnie z prawem krajowym
, jako organ publicznyi realizuje politykę rządu
. "Organ publiczny"zgodnie z definicją
z
zasad uczestnictwa w7PR
oznacza "
dowolny podmiot prawny ustanowionyjako taki
na mocy prawa krajowego
.""Ustanowiony”
oznaczać może zarównozarejestrowanie jako
organu publicznego
w formalnym akcie
prawnym, lub przez
prawo publiczne
.
Nagrody
Uczestnicy mogą
złożyć tylko jeden wniosek
tylko w jednej z
trzech kategorii
określonych poniżej. W każdej kategorii
z trzech
nagrody zostaną przyznane
.Wartość każdej z
nagród
100000 euro
kategorie
nagród:
Inicjatywy na rzecz obywateli
(np. ułatwienia dla osób starszych, ekoprzyjazny transport publiczny itp.)Inicjatywy
dla firm
(np.
udostępnianie platform
sieciowych
dla nowopowstających przedsiębiorstw
, wspieranieobszarów wiejskich
poprzez udostępnianie narzędzi do e-handluprzedsiębiorcom
)Inicjatywy na rzecz
edukacji i badań
(np. nowe
podejście do
kształcenia zawodowego
, wspieranielepszych warunków
nauki dla szkół podstawowych
, ułatwianiuprzedsiębiorczości
naukowców)
[1]
Orientacyjny harmonogram
Konkursu:
Publikacja zaproszenia
17
-wrzesień-
2012,12.00.00 czasu lokalnego w Brukseli
Termin
składania wniosków
15
-luty-
2013,17.00.00 czasu lokalnego w Brukseli
Zwycięzcy zostaną ogłoszeni
w roku2013
Jak złożyć wniosek
1
.Wniosek musi być złożonyza pośrednictwem systemu elektronicznego
składania wniosków
przewidzianego
jako łącze na stronie internetowej
konkursu
: www.ec.europa.eu/admin-innowators .Aplikacje
złożone w inny sposób będą nieosiągalne dla Komisji
i zostaną potraktowane jako "
nieprzedstawione
",nie
będą więcoceniane
.2
.Wniosekmusi być kompletny i
całkowicie wypełniony
zgodnie
z instrukcją
umieszczoną na
stronie internetowej konkursu.
Wnioski, które nie
spełnią tego warunku
, zostaną odrzucone.W celu uzyskania szczegółowych informacji należy sięgnąć do instrukcji.
3
.Termin składaniawniosków upływa 15
lutego 2013 r.,
o godz. 17.00.00
czasu lokalnego w Brukseli.
4
.Zgłoszenie zostanieautomatycznie zarejestrowane
w bazie danych i
od razu
zostanie wysłane potwierdzenie.
Przesłaniepotwierdzenia odbioru
nie oznacza, że
aplikacja została
uznana za kwalifikującą się
do oceny.
5
.Zgłoszenie uczestnictwa nie wiąże się z żadnymi opłatami.
Jeśli uczestnik
chce
wycofać
wniosek,
można to zrobić
e-mailem do
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. Uczestnik, czyli
uprawniony
przedstawiciel
organu administracji publicznej.
Dalsze wskazówki dotyczące
składania wniosków
znajdują się w
przewodniku
na stronie internetowej
aplikacji
www.ec.europa.eu/admin-innowators
Kryteria kwalifikacyjne
Przed oceną
wniosek podlega
sprawdzeniu przez Komisję, czy zgłoszenie spełnia kryteria kwalifikacyjne.
Wniosek, który niespełnia kryteriów kwalifikujących
nie zostanie
poddanyocenie.
Kryteria kwalifikacyjne są następujące:
1
.Wnioskodawcamusi być
uznany
w administracji publicznej
na poziomie krajowym
, regionalnym lublokalnym w
państwie członkowskim UE
lub
kraju stowarzyszonym
z 7PR
.2
.Zgłoszenie
będzie kompletnym wnioskiem o
"Europejską Nagrodę dla
innowacji w
administracji publicznej".
3
. Inicjatywa lub program objęty zgłoszeniemdziała już
co najmniej 1 rok
, ale nie dłużejniż 4 lata
w momencie
składania wniosku.
4
.Inicjatywalub program
jest własnością
uczestnika
(pomysł,
planowanie, projektowanie,
wdrażanie, zarządzanie
, itp.).5
.Inicjatywa lubprogram nie może być laureatem przyznanej już nagrody
pieniężnej przez Instytucję UE
.
Procedura oceny
Ocenę
przeprowadza Komisja przy pomocy niezależnych ekspertów.
W pierwszym etapie
zespół
pracowników Komisji
przeprowadzi
wstępną analizę wszystkich
otrzymanych
wniosków.
Każdy wniosek
będzie oceniany
w zakresie spełnienia wymogów
kwalifikacyjnych
i kryteria
przedstawionych w
programie5 (
ftp://ftp.cordis.europa.eu/pub/fp7/docs/wp/capacities/coherence/t-wp-201301_en.pdf ).W drugim etapie
, niezależni ekspercidokonają oceny
indywidualnej
, a nie jakoprzedstawiciele
pracodawcy
, ichpaństw lub
innych podmiotów
.Podpisują
oświadczenia
, w tymoświadczenie o
poufności i
braku konfliktu
interesów
przed rozpoczęciem
pracy.
Zasady poufności
muszą być przestrzegane
w każdym czasie,
przed, w trakcie
i po
ocenie.
Komisja zastrzega sobie
prawo do nie
wyłonienia zwycięzcy
, jeślinie ma spełniających warunki zgłoszeń
lub nie zostaną zaproponowani przez
jury.
Komisja
przydziela
aplikacje do
poszczególnych ekspertów
, z uwzględnieniemzakresu
wiedzy
ekspertów
i braku
konfliktu interesów. Na początku
oceny
, ekspercizostaną
poinformowani
przez Komisję o procedurach oceny
, odpowiedzialnościekspertów
, zagadnieniach w konkretnych obszarach i innychistotnych kwestiach.
Kryteria wyłonienia zwycięzców
Laureaci
"
Europejskiej nagrodydla innowacji w
administracji publicznej"
zostaną wybrani
według następujących
kryteriów oceny:
-
oryginalność i
powtarzalność
Inicjatywy
powinny być
bardzo innowacyjne
i będą oceniane
na poziomie
jakości realizacji i
możliwości
powielania w
innych europejskich
obszarach.
-
g
ospodarcze
znaczenie dla
danej
społeczności
Ważne aspekty
na przykład:
większa wydajność
zasobu
alokacji
, bardziejefektywne wykorzystanie
personelu
, platformyinformatyczne
lub przyjaznej środowisku technologii;
zwiększona efektywność kosztów
, poprawaatrakcyjności
dla inwestorów
, lepszeświadczenie usług.
-
s
połeczne
znaczenie dla
danej społeczności
Zgodnie z
celami strategii
Europa
2020
, inicjatywybędą oceniane ze względu na
ich potencjał związane z wyzwaniami społecznymi
(np.
starzenie się
Europy
, zmiany klimatu, czystą wodą,energią odnawialną i efektywnością
zasobów).
Znaczenie będzie
miałrównież poziom zaangażowania
obywateli i
ichzadowolenie
, jak równieżzaangażowanie
bezpośrednich użytkowników
w projektowanie i funkcjonowanie
inicjatywy.
- planowane wykorzystanie
nagród pieniężnych
Plany wykorzystania
nagród pieniężnych
w powiększeniu
lub rozwinięciu
inicjatywy
będą oceniane
na podstawie ambicji
i
wykonalności,
spodziewanych skutków
i korzyści dla
obywateli i
potencjał, aby przyciągnąć
dalsze
wsparcie
finansowe lub techniczne
z innych źródeł
dla ich
realizacji.
Indywidualna ocena
Na tym
pierwszym etapie
eksperci
działają indywidualnie
; niedyskutują wzajemnie propozycji
ani
z też nie prowadzą dyskusji z jakąkolwiek osobą trzecią
.Eksperci
nagrywają swoje
indywidualne opinie
w indywidualnym raporcie z oceny
(
IER), podającwyniki
, a takżekomentarze
na podstawie kryteriów oceny
.Podczas tworzenia
rankingu
wniosków,
eksperci muszą
mieć stosować wyłącznie
powyższe
kryteria wyłonienia zwycięzców.
Eksperci
ocenią i
oznaczą
aplikacje
dokładnie tak, jak
zostało to przedstawione
.Nie będą robić żadnych założeń
lub interpretacji
na temat projektu
, oprócztego, co jest
we wniosku.
Spotkanie uzgadniające
Gdy
wszyscy eksperci
, do którychwnioski zostały
skierowane
zakończą indywidualne raporty oceny odbędzie się spotkanie uzgadniające
, reprezentująceich wspólne
poglądy.
Omówione tam zostaną
skrótyi zostanie przygotowany
komentarz.
Komisja może podjąć decyzję, aby
zorganizować
przesłuchania zakwalifikowanych
kandydatów.
Jeśli
przesłuchania są planowane
, otrzymaszzaproszenie
tylko
jeśli aplikacja
jest wystarczająco
wysoko w
rankingu.
W tym przypadku
, możesz zostaćpoproszony o dostarczenie
dodatkowych informacji
na temat
zgłoszonej inicjatywy.
Zaproszenie
określa
datę i czas. Szczególnych
uzgodnień wymaga sytuacja,
jeśli nie można w przesłuchaniuuczestniczyć osobiście
. Komisjazastrzega sobie również prawo
do planowania
wizyty
przez oceniających
u
zgłaszającego
inicjatywę.
Ostateczna
dyskusja
na spotkaniu uzgadniającym
jest moderowana
przez przedstawiciela
Komisji.
Rolą
moderatorjest dążenie do
osiągnięcia konsensusu
pomiędzy poszczególnymi
zdaniami
ekspertów
bez szkody dla
poszczególnych aplikacji lub
zaangażowanych organizacji
i zapewnienia poufnej,
uczciwej i sprawiedliwej
oceny
każdego wniosku
, zgodnie z kryteriamioceny.
Wynikiem
porozumienia ekspertów jest
ostateczna
lista najlepszych
inicjatyw w
każdej z trzech kategorii
, które mają byćnagrodzone
, udokumentowanąw sprawozdaniu
ze spotkania uzgadniającego.
Będzie podpisane
/
zatwierdzone (
na papierzelub elektronicznie
) przezwszystkich ekspertów
, lubco najmniej
przez sprawozdawcę
imoderatora
.Moderatorjest odpowiedzialny za zapewnienie
, że sprawozdanieodzwierciedla
osiągnięty
konsensus
, wyrażony wpunktacji
i komentarzach.
W przypadku, gdy
nie jest możliwe dojście do porozumienia
,sprawozdanie określa
pogląd większości
ekspertów
, ale zawiera równieżodrębne
poglądy.
Komisja podejmie
niezbędne kroki w celu
zapewnienia wysokiej jakości
sprawozdań
ze zwróceniem szczególnej uwagi na
jasność i spójność
. Podpisaniesprawozdania
jest równoznaczne z zakończeniem
etapukonkursu
-selekcji
nagród.
Laureatom
Europejskiej
Nagrody dla
Administracji Publicznej
zostanie wysłany
list
powiadamiający o przyznaniunagród.
Wszyscy inni uczestnicy
zostaną powiadomieni
o wynikach
konkursu później.
Komisja ma prawo
publikować w
dowolnej formie i na
dowolnym nośniku
,następujące informacje:
• nazwę
zwycięskiej
administracji publicznej
•
adresy kontaktowe
zwycięzcy
;•
ogólne cele
działalności
firmy
zwycięzcy
w związku z nagrodą w
formie przewidzianej
przez zwycięzcę
;•
wysokość przyznanej nagrody
•
położenie geograficzne
przeprowadzonych działań
.Komisja Europejska może
produkować
filmy lub
inne
materiały promocyjne
na temat
zwycięzców. Zdjęcia wykonane
przez Komisję
zarówno w
przygotowaniu
ceremonii wręczenia nagród
lub w trakcie
ceremonii
są wyłączną własnością
Komisji.
źródła pomocy
:
Nagroda
Komisji
Help
desk
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Krajowe Punkty Kontaktowe
http://cordis.europa.eu/fp7/ncp.htm
Krajowe Punkty Kontaktowe
w krajach trzecich
http://cordis.europa.eu/fp7/third-countries_en.html
Pomoc techniczna:
eFP7
Desk
http://ec.europa.eu/research/participants/portal/page/contactus
Obsługa Elektronicznego składania
HD
http://ec.europa.eu/research/participants/portal/page/contactus
E-mail:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Etyka
http://cordis.europa.eu/fp7/get-support_en.html
Aplikacja służąca składaniu wniosków została zaprojektowana tak, aby była jak najprostsza. Jeśli potrzebujesz
więcej wyjaśnień
, zadzwońbezpośrednio na
linię pomocy
:+32 229 75060
Podanych przykładów w żadnym wypadku nie należy traktować jako kompletnych i wyczerpujących