Celem warsztatów jest stworzenie forum wymiany doświadczeń związanych z budowaniem sprawnej administracji w duchu New Public Management (NPM). Podstawą tych działań jest przeświadczenie (z którym osobiście nie do końca się zgadzam), że administracja publiczna musi w coraz większym stopniu stosować wzorce funkcjonowania organizacji biznesowej. Istotą działań w biznesie jest maksymalizacja zysku. Na naszym gruncie - usług administracji - odpowiednikiem ma być minimalizacja kosztów przy określonym poziomie realizacji wyznaczonych celów. Mam jednak wrażenie, że przez kilka ostatnich lat nasi decydenci pamiętają tylko o pierwszej części - minimalizacji kosztów. Niestety, jak dalej tak będziemy minimalizować koszty, to odbywać się to będzie z drastycznym obniżaniem jakości świadczonych usług ludności. Bezkosztowo - z wysoką jakością niewiele ma wspólnego, o tej biznesowej zasadzie jakoś mniej się wspomina.
Nie mniej, warto brać udział w takich warsztatach, z tym że, niekoniecznie jednak przyjmować bezkrytycznie wszystkie wieszczone tezy. No i warsztaty sa dobrym sposobem na zgłaszanie wątpliwości lub własnych pomysłów.
Warsztaty te są naprzemiennie organizowane przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych oraz Mazowiecki Urząd Wojewódzki. Zrealizowane lub planowane tematy, to:
Zarządzanie przez cele w organizacji publicznej
Dojrzałość procesowa organizacji publicznej
Wykorzystanie badań satysfakcji klientów w zarządzaniu jakością usług publicznych
Zarządzanie IT w administracji publicznej
Doświadczenia w zarządzania ryzykiem w administracji publicznej.
Budowa i wykorzystanie kompetencji analitycznych w administracji publicznej
Systemy motywacyjne w administracji
Wiecej informacji na stronie projektu Zmieniamy się dla Ciebie