Są wśród nas, często jednymi z nas. To nasi klienci i współpracownicy. Urzędy, instytucje dość powoli otwierają się na niepełnosprawnych.  Szereg barier i uprzedzeń powoduje, że jeszcze sporo przed nami. Sam często się łapię na tym, że nie wiem jak się zachować by z jednej strony pomóc, z drugiej nie urazić. Biuro Pełnomocnika Rządu do Spraw Niepelnosprawnych przygotowało (adaptowało) ciekawy Poradnik. Jak czytamy w polskim wstępie:

...Wierzymy, że lektura tej niewielkiej książeczki przybliży wszystkim czytelnikom problemy, na jakie w codziennym funkcjonowaniu mogą napotykać osoby z różnymi rodzajami niepełnosprawności oraz podpowie jak zachować się w kontaktach z nimi i jak przyjść im ze skuteczną i właściwą pomocą, gdy tego potrzebują. Mamy też nadzieję, że publikacja ta stanie się obowiązkową lekturą dla wszystkich, którzy w życiu zawodowym i prywatnym stykają sę z osobami niepełnosprawnymi. Być może stanie się ona także inspiracją dla opracowania praktycznego rodzimego

poradnika...


Przejrzałem już trochę, chwilami chciałem zawołać - przecież to oczywiste!; ale po chwili zastanowienia stwierdziłem, tak oczywiste, ale ile razy stałem zakłopotany i brakowało mi tej oczywistej wiedzy. Polecam, sam przeczytam od deski do deski i będę do niego wracał.

Joomla templates by a4joomla