KPRM zaoszczędził prawie 400 000 zł
Niebawem rozpocznie się nabór wśród członków korpusu służby cywilnej na szkolenie „Jak skutecznie się komunikować? – Urząd bliżej Obywatela. Łącznie ma zostać przeszkolonych 2 237 osób z minimum 2 000 urzędów administracji rządowej (z wyłączeniem ministerstw, urzędów centralnych i urzędów wojewódzkich, jak również KPRM). Informację o podpisaniu umowy na wykonanie tej usługi opublikowano na stronie DSC. Realizacja sesji szkoleniowych ma zostać zrealizowana do 31.07.2015 r., czasu więc zostało niedużo. Szkolenie dotyczy obszaru skutecznej i profesjonalnej komunikacji z klientem zewnętrznym oraz standardów obsługi klienta zewnętrznego. Ma zostać przeprowadzone w formie nie mniej niż 112 dwudniowych sesji szkoleniowych, w 16 miastach wojewódzkich, w grupach liczących nie więcej niż 20 osób. Budżet przewidziany na realizację tego szkolenia wynosił 833 000 zł. Ostatecznie wybrana została oferta złożona przez PM GROUP LAAX Sp. z o.o. Sp. k., z siedzibą w Białymstoku, która zdecydowała się wykonać tę usługę za 435 230, 72 zł.
Czego mogą oczekiwać uczestnicy? Oczywiście profesjonalnego przekazania merytorycznej wiedzy o zasadach skutecznej komunikacji w formie wykładów i warsztatów. Oprócz materiałów szkoleniowych załapiecie się też na materiały piśmiennicze (notatnik – minimum 20 kartek oraz długopis). Zajęcia mają się odbywać w klimatyzowanych salach dydaktycznych. Każdego dnia możecie liczyć też na obiad oraz dwie przerwy kawowe. Co Wam to szkolenie dało ma być zweryfikowane poprzez przeprowadzenie testów sprawdzających wiedzę (tzw. pre- i posttestów). Ale nie martwcie się, będą one przeprowadzane anonimowo. Dwudniowa sesja szkoleniowa trwać będzie 16 godzin zegarowych. Szkolenia mają być przeprowadzone w dni robocze, tj. od poniedziałku do piątku w sugerowanych godz. 8:30 – 16:30. Nie wiem na kogo padnie w wybranych urzędach, ale jeśli jesteście zainteresowani to pilnujcie u siebie wpływających informacji o planowanych szkoleniach.Na marginesie mały kamyczek do ogródka Zamawiającego. Przeglądając odpowiedzi na pytania Wykonawców, z pewnym zdumieniem przeczytałem, że w przypadku jeśli mają wątpliwości co do właściwej stawki VAT dla realizowanej usługi – Zamawiający wyjaśnia, iż mogą zwrócić się o indywidualną interpretację do właściwego urzędu skarbowego. Zamawiającemu polecam zajrzenie np. tutaj.